Vés al contingut

Cotxes de bogies

Ja en 1893, dos anys després d'adquirir els primers cotxes, la companyia ja es va donar compte que havia d'adquirir cotxes més grans pel tràfic de passatgers. En aquest any compra tres cotxes de segona classe i bogies, també fabricats per M.A.G. (Maschinenbau A.G.), que formaren la sèrie BB1 a 3.

Als anys 20, i degut a l'espectacular augment de passatgers, es va tenir la necessitat d'augmentar el parc de cotxes de viatgers, per la qual cosa la companyia va demanar a la fàbrica alemana Linke Hofman (L.H.) de Breslau tres nous cotxes de viatgers de bogies, formant una nova sèrie, la ABB 11 a 13, que es diferenciava dels seus predecessors per ésser mixtos de 1a. i 2a. classe.

BB-1

Cotxe BB-1 fotografiat pel costat balconet. Aquest cotxe va ser reformat en els anys 50 per ficar-hi l'estafeta de correus, i d'aquesta manera evitar la utilització dels antics cotxes de correus mixtes que descarrilaven amb molta freqüència. Tant es així que els operaris d'estafeta no volien pujar al vagó correu.

Foto pertanyent al fons d'ASAFEGI.

Cotxe ABB-13 fotografiat a la llarga corrua de vehicles pel desballestat. Aquests cotxes eren mixtes de 1a i 2a classe, i es podia veure la diferència entre aquests i els de segona perquè les finestres de primera classe son més grans que les de segona classe. No tenien grans balconets com els cotxes de bogies de segona classe i per primera vegada es va utilitzar la planxa metàl·lica en la construcció de cotxes de viatgers.

Foto pertanyent al fons d'ASAFEGI.