Els cotxes de primera classe, de la sèrie A 1-3 tenien dotze seients dividits en dues fileres, separats per uns reposabraços abatibles. Sobre els seients hi havia una safata de reixa per posar l'equipatge i tenien cortines per disipar les molèsties del sol a les finestres dobles. El sostre va ser construït en fusta de melis i recobert d'una planxa de zinc. Disposava d'un resfrescador que era molt útil quan el tren circulava, ja que canalitzava l'aire cap a l'interior, disminuint d'aquesta manera la temperatura interna.
|
Encara que molt apreciats per la burgesia de Sant Feliu, i en les primeres èpoques sempre viatjava un cotxe de primera classe a tots els trens, van anar caient en desús i en l'actualitat no es conserva cap d'ell com de primera classe.
En 1905 van ser reconstruïts renovant la decoració i canviant els seients, però aquesta no seria la única que sofririen, ja que als anys 30, el primer de la sèria a se reconstruït, l'A-3 va ser reformat com cotxe de segona classe, resultant de la transformació el nombre B-51. Els altres dos van quedar de primera fins els anys 50 en què també van ser reformats passant a la sèrie de segona classe amb els números B-52 i B-53 (A-1 i A-2 respectivament).
En miniatura
Com que malauradament no tenim l'oportunitat, ni fotos dels vagons de classe A, tenim que fotografiar les recreacions en miniatura per saber con eres aquells vagons. El primer que crida l'atenció és que els bancs dels seients eren longitudinals i no trasversals, com a la resta de vagons de les sèries de fabricació de l'època per vagons de 750 mm d'ample de via. En les dues fotos de sota podem veure un vagó del tipus A recreant en el seu interior en maqueta miniatura escala IIG per Ignasi Griñon.
Les dues fotos han estat realitzades sobre un model seu per l'Ignasi Griñón