|
Estació de Llagostera:
La locomotora núm. 4 es trobacarregant aigua desprès del primer tran de viatge des de Sant Feliu de Guíxols. En aquesta ocasió el tren està composat només per un cotxe de passatgers i dos furgons. Segons m'ha comentat l'autor, durant aquell estiu del 67, va passar unas vacances al sol en Sant Feliu quan tenia 19 anys, va fer algunes fotos de 6x6 al tren, encara que un xic fosques, però plenes de detalls.
Foto presa per Han Koolhof durant l'estiu de 1967
|
|
Estació de Girona:
La locomotora núm. 4 es troba a l'estació de Girona. En aquesta estació, donat que les vies estaven embotides en l'asfalt semblava més un tramvia que un tren. També es cert que va ser sempre una estació provissional. A finals dels anys 60 es va voler traslladar a l'altre costat de la linia del "tren gran" per enllaçar amb el carrilet Olot-Girona, cosa que no va prosperar. La única ajuda de l'Estat van ser aquells cotxes (que es veuen a l'esquerra de la foto) procedents del tren tramvia d'Onda al Grau de Castelló, i dues locomotores en mal estat.
Foto presa per Charles F. Firminger el 19 d'abril de 1968
|
|
Sortint de Girona:
Durant els últims anys, i encara que el personal de la línia esmerava el tracte donat a les locomotores i passaven les revissions, per la qual cosa estaven en perfecte estat de funcionament, les locomotores que més van circular van ser la 4, la 5 i la 6. La 3 es trobava en una gran reparació i va ser l'única desballestada perquè al poc temps es va tancar la línia. Totes elles cambiaron del clássic color negre al vert carruatge en zones planes i negre a la caldera.
Foto presa per Charles F. Firminger el 19 d'abril de 1968
|
|
En Castell d'Aro:
En l'estació de Castell d'Aro para el tren que venia de Sant Feliu de Guixols amb la locomotora número 4. Totes les locomotores (excepte les veïnes del Onda-Grao) van mantenir el número de bronze a la xemeneia i les sigles del ferrocarril als laterals dels tancs de la locomotora. Observin a l'esquerra l'edifici dels lavabos públics típpics de la línia i separats de l'estació.
Foto presa per Charles F. Firminger el 20 d'abril de 1968
|
|
Parada a Castell d'Aro:
Instantània de prop presa pel fotògraf amb la premonició del pròxim tancament, ja anunciat de la línia. Era típic que el tren portés un furgó al davant i un altre per darrere dels cotxes de passatgers, que a la recta final del servei de la línia només van ser de bogis (normalment 1 o 2), de 2a. classe, en aquest cas un de balconets del tipus BB.
Foto presa per Charles F. Firminger el 20 d'abril de 1968
|
|
Arribant a Girona:
Ja a les afores de Girona, el tren procedent de Sant Feliu comença el seu caminar sobre els carrers con si es tractés d'un tramvia. A causa de les rotacions que portaven a terme amb les locomotores, aquest dies d'abril circulaven les locomotores 4 i 6, quedant de la resta dues d'elles en reserva en previssió d'incidències i la resta en revissió.
Foto presa per Charles F. Firminger el 20 d'abril de 1968
|
|
Arribant a Girona:
Instantània del mateix tren de la foto anterior vist per la part trassera de la locomotora. Normalment en el costat dret es situava el maquinista, que en aquest cas el veiem recolzat a la finestra de la locomotora controlant el trànsit (que llavors no era tan intens com avui dia). Estan passant per la zona industrial de la part sud de Girona procedent del baixador de la Creueta.
Foto presa per Charles F. Firminger el 20 d'abril de 1968
|
|
Girona, al costat del tren:
Locomotora número 4 sortint de Girona i passant pels ravals de la ciutat. Per la part posterior de les edificacions fer fotografies es complicava molt. Cosa que crida l'atenció de la viatgera i d'altres persones que treien el cap per veure què passa (aleshores no era normal veure gent fotografiant el ferrocarril, i gràcias a ells, avui dia, esl que no vàrem conèixer el ferrocarril el podem distrutar).
Foto presa per Les Dench el 11 de juliol de 1968
|
Final de la SFG4
|
|
Final de la locomotora:
Preservada en els magatzens, tot el material del Sant Feliu-Girona es va guardar tancat per evtiar el vandalisme en els últims dies del ferrocarril, sempre amb l'esperança que es tornés a reobrir.
A la foto es pot veure una de les tres locomotores que van arribar fins el final, la 4, l'estat de la qual es pot dir que era acceptable i bo, tenint en compte el seu treball extensiu de l'última temporada del ferrocarril.
Foto pertanyent al fons d'ASAFEGI
|