Va ser fabricada el 1890 per LokomotivFabrik Krauss & Cie. A.G. de Munich amb número 2392, és a dir anterior a les del Sant Feliu-Girona per "La Panderola" (així és com es deia popularment al Ferrocarril d'Onda al Graó). Aquestes locomotores van ser rebudes a Girona a finals de gener de 1965. La gran diferència amb les locomotores del S.F.G. és que eren sistema Compound, en el qual els cilindres són asimètrics, el d'alta pressió és més petit i el de baixa pressió més gran. A més d'en el O.G.C. i el S.F.G. aquesta locomotora va estar treballant en el Tramvia del Baix Empordà fins al 1956 en que va tornar a Castelló.
Ample de via | 750 mm | |
Rodatge de la locomotora | 0-3-1 T | |
Diàmetre de les rodes motrius | 768 mm. | |
Diàmetre de les rodes del bisell | 520 mm. | |
Cilindres (Diàmetro x carrera) |
297 x 348 mm alta p. |
|
Timbre de la caldera | 10 kg/cm2 | |
Superfície de calefacció |
38'84 m2 |
|
Superfície del fogar |
0'9 m2 |
|
Dipòsits d'aigua | 2.150 l. | |
Dipòsit de carbó | 1.000 kg. | |
Poténcia | 187 CV / 140 kW | |
Esforç de tracció | 2.500 kg. | |
Pes de locomotora | 18.900 kg. | |
Llargada | 6.770 mm. | |
Amplada de la caixa | 2.200 mm | |
Altura de la xemeneia | 3614 mm |
La O.G.C. 7 a la línia Onda-Grao de Castellón
La O.G.C. 7 al S.F.G.
La O.G.C. 7 en l'actualitat