VIATGERS TRANSPORTATS
Tenint en compte que durant la guerra civil no va haver transport de passatgers, la punta en el volumn de passatgers s'aprecia a la dècada dels anys 40, a partir de llavors el transport decau considerablement. torna a estabilitzar-se a finals dels anys 50 i principis dels 60, però a partir d'aquestes dates el decilivi del ferrocarril fa que la pèrdua sigui dramàtica any rera any.
Any
|
1ª classe
|
2ª classe
|
Total
|
Any
|
1ª classe
|
2ª classe
|
Total
|
Any
|
1ª classe
|
2ª classe
|
Total
|
---|
1892
|
6.176
|
107.956
|
114.132
|
1918
|
3.673
|
244.217
|
249.808
|
1944
|
3.680
|
476.679
|
482.303
|
1893
|
7.766
|
168.099
|
175.865
|
1919
|
4.249
|
252.149
|
258.317
|
1945
|
5.181
|
496.566
|
503.692
|
1894
|
5.661
|
163.664
|
169.325
|
1920
|
5.326
|
298.860
|
306.106
|
1946
|
4.084
|
504.221
|
510.251
|
1895
|
4.578
|
147.930
|
154.403
|
1921
|
5.087
|
317.797
|
324.805
|
1947
|
3.622
|
491.756
|
497.325
|
1896
|
3.876
|
142.342
|
148.114
|
1922
|
4.876
|
324.167
|
330.965
|
1948
|
3.047
|
495.569
|
500.564
|
1897
|
4.069
|
145.469
|
151.435
|
1923
|
4.837
|
339.934
|
346.694
|
1949
|
2.315
|
478.701
|
482.965
|
1898
|
4.255
|
134.819
|
140.972
|
1924
|
4.404
|
336.404
|
342.732
|
1950
|
2.488
|
439.137
|
443.575
|
1899
|
4.246
|
143.725
|
149.870
|
1925
|
4.473
|
351.400
|
357.798
|
1951
|
2.171
|
415.003
|
419.125
|
1900
|
3.469
|
143.287
|
148.656
|
1926
|
4.956
|
360.421
|
367.303
|
1952
|
2.788
|
418.563
|
423.303
|
1901
|
4.048
|
154.537
|
160.486
|
1927
|
5.009
|
371.115
|
378.051
|
1953
|
2.597
|
405.012
|
409..562
|
1902
|
4.599
|
164.252
|
170.753
|
1928
|
4.079
|
331.878
|
337.885
|
1954
|
2.561
|
391.206
|
395.721
|
1903
|
4.999
|
167.585
|
174.487
|
1929
|
3.805
|
245.259
|
250.993
|
1955
|
2.658
|
370.127
|
374.740
|
1904
|
4.700
|
171.724
|
178.328
|
1930
|
3.139
|
337.903
|
342.972
|
1956
|
2.260
|
355.949
|
360.165
|
1905
|
4.376
|
169.191
|
175.472
|
1931
|
2.658
|
310.111
|
314.700
|
1957
|
1.658
|
339.218
|
342.833
|
1906
|
4.498
|
173.430
|
179.834
|
1932
|
2.203
|
303.608.
|
307.743
|
1958
|
2.099
|
344.762
|
348.819
|
1907
|
3.869
|
178.183
|
183.959
|
1933
|
1.568
|
331.919
|
335.420
|
1959
|
2.233
|
346.147
|
350.339
|
1908
|
3.739
|
176.424
|
182.071
|
1934
|
1.494
|
340.717
|
344.145
|
1960
|
2.101
|
337.060
|
341.121
|
1909
|
3.676
|
162.923
|
168.508
|
1935
|
1.391
|
338.085
|
341.411
|
1961
|
2.584
|
345.457
|
350.339
|
1910
|
3.755
|
175.256
|
180.921
|
1936
|
--
|
--
|
--
|
1962
|
3.062
|
351.064
|
356.088
|
1911
|
3.704
|
184.366
|
189.981
|
1937
|
--
|
--
|
--
|
1963
|
--
|
329.835
|
329.835
|
1912
|
3.986
|
186.526
|
192.424
|
1938
|
--
|
--
|
--
|
1964
|
--
|
294.351
|
294.351
|
1913
|
4.312
|
197.590
|
203.815
|
1939
|
755
|
321.469
|
324.163
|
1965
|
--
|
235.609
|
235.609
|
1914
|
2.967
|
168.864
|
173.745
|
1940
|
1.836
|
350.469
|
354.245
|
1966
|
--
|
161.159
|
161.159
|
1915
|
2.780
|
180.133
|
184.828
|
1941
|
3.141
|
410.961
|
416.043
|
1967
|
--
|
133.909
|
133.909
|
1916
|
2.852
|
190.075
|
194.843
|
1942
|
4.517
|
492.820
|
499.279
|
1968
|
--
|
68.508
|
68.508
|
1917
|
2.447
|
191.455
|
195.819
|
1943
|
4.653
|
470.012
|
476.608
|
1969
|
--
|
20.110
|
20.110
|
GRÀFIC
MERCADERIES TRANSPORTADES
El transport de mercaderies es va dividir en petita velocitat (blau), i gran velocitat (vermell). La petita velocitat eren els trens en que prevalia el transport de mercaderies, la alta velocitat es produia sovint amb un o diversos vagons de mercaderies afegits a la composició d'un tren de pasatgers, per aquest motiu els números son tan diferents.
ANY
|
p. vel.
|
g.vel.
|
Total
|
ANY
|
p. vel.
|
g.vel.
|
Total
|
ANY
|
p. vel.
|
g.vel.
|
Total
|
---|
1892
|
4.677
|
--
|
4.677
|
1918
|
34.732
|
1.643
|
36.375
|
1944
|
35.000
|
6.019
|
41.049
|
1893
|
8.552
|
--
|
8.552
|
1919
|
32.639
|
1.872
|
34.511
|
1945
|
36.378
|
5.567
|
41.945
|
1894
|
11.128
|
--
|
11.128
|
1920
|
30.468
|
2.643
|
33.111
|
1946
|
37.555
|
4.139
|
41.694
|
1895
|
12.172
|
--
|
12.172
|
1921
|
27.551
|
2.911
|
30.462
|
1947
|
33.806
|
3.845
|
37.651
|
1896
|
12.382
|
491
|
12.873
|
1922
|
29.793
|
2.531
|
32.324
|
1948
|
31.946
|
3.729
|
35.672
|
1897
|
13.662
|
434
|
14.096
|
1923
|
31.966
|
2.404
|
34.370
|
1949
|
28.656
|
3.380
|
32.036
|
1898
|
16.653
|
382
|
17.035
|
1924
|
37.008
|
2.788
|
39.796
|
1950
|
20.161
|
3.090
|
23.251
|
1899
|
20.004
|
379
|
20.383
|
1925
|
41.617
|
2.388
|
44.005
|
1951
|
15.813
|
3.629
|
19.442
|
1900
|
17.773
|
376
|
18.149
|
1926
|
43.289
|
2.489
|
45.778
|
1952
|
16.235
|
3.568
|
19.803
|
1901
|
17.237
|
378
|
17.615
|
1927
|
50.052
|
2.062
|
52.114
|
1953
|
12.050
|
3.847
|
15..897
|
1902
|
18.822
|
435
|
19.257
|
1928
|
40.827
|
1.852
|
42.679
|
1954
|
11.782
|
4.450
|
16.232
|
1903
|
23.661
|
708
|
24.369
|
1929
|
42.828
|
1.851
|
44.679
|
1955
|
11.636
|
4.487
|
16.123
|
1904
|
23.198
|
733
|
23.931
|
1930
|
38.474
|
1.545
|
40.019
|
1956
|
9.744
|
4.253
|
13.997
|
1905
|
23.417
|
793
|
24.210
|
1931
|
32.303
|
1.424
|
33.727
|
1957
|
10.269
|
3.958
|
14.227
|
1906
|
26.242
|
863
|
27.105
|
1932
|
27.164
|
1.364
|
28.528
|
1958
|
8.904
|
3.518
|
12.422
|
1907
|
23.537
|
940
|
24.477
|
1933
|
28.072
|
1.271
|
29.343
|
1959
|
12.272
|
2.961
|
15.233
|
1908
|
24.239
|
975
|
25.214
|
1934
|
31.118
|
1.381
|
32.499
|
1960
|
13.932
|
3.043
|
16.975
|
1909
|
26.236
|
823
|
27.059
|
1935
|
34.768
|
1.427
|
36.195
|
1961
|
7.422
|
3.279
|
10.701
|
1910
|
25.680
|
1.074
|
26.754
|
1936
|
--
|
--
|
--
|
1962
|
6.444
|
3.207
|
9.652
|
1911
|
30.812
|
1.078
|
31.890
|
1937
|
--
|
--
|
--
|
1963
|
4.506
|
3.660
|
8.166
|
1912
|
30.174
|
854
|
31.028
|
1938
|
--
|
--
|
--
|
1964
|
2.369
|
5.922
|
8.291
|
1913
|
23.982
|
847
|
24.829
|
1939
|
16.860
|
2.545
|
19.405
|
1965
|
1.952
|
3.381
|
5.333
|
1914
|
22.315
|
823
|
23.138
|
1940
|
25.887
|
3.663
|
29.550
|
1966
|
1.567
|
1.615
|
3.182
|
1915
|
23.588
|
897
|
24.485
|
1941
|
27.835
|
5.406
|
33.241
|
1967
|
1.351
|
1.005
|
2.356
|
1916
|
30.609
|
1.063
|
31.672
|
1942
|
26.259
|
9.351
|
35.610
|
1968
|
982
|
281
|
1.263
|
1917
|
27.106
|
1.211
|
28.317
|
1943
|
31.068
|
6.415
|
37.483
|
1969
|
241
|
274
|
515
|
GRÀFIC DEL CONJUNT DE TRANSPORT DE MERCADERIES
TRÀFIC DE LA LÍNIA DEL PORT
ANY
|
Tones
|
|
ANY
|
Tones
|
|
ANY
|
ToneS
|
---|
1924*
|
4.843
|
1935
|
24.262
|
1946
|
18.874
|
1925
|
16.148
|
1936*
|
14.619
|
1947
|
20.373
|
1926
|
17.348
|
1937
|
0
|
1948
|
14.406
|
1927
|
19.515
|
1938
|
0
|
1949
|
14.990
|
1928
|
20.520
|
1939*
|
7.799
|
1950
|
11.013
|
1929
|
23.974
|
1940
|
11.476
|
1951
|
7.623
|
1930
|
23.051
|
1941
|
12.975
|
1952
|
5.774
|
1931
|
20.160
|
1942
|
13.656
|
1953
|
4.356
|
1932
|
15.780
|
1943
|
13.915
|
1954
|
4.818
|
1933
|
17.817
|
1944
|
19.115
|
1955
|
5.243
|
1934
|
20.160
|
1945
|
18.150
|
|
|
* Tràfic del segón semestre * Tràfic a partir de l'alliberació de la línia el 6 de febrer * Tràfic fins el 18 de juliol |
RESULTATS DEL TRANSPORT DE MERCADERIES
Independentment d'altres plantejaments com ara el desgast de material, problemes econòmics, ajuda de l'Estat nul·la, etc, es pot veure en el gràfic que en principi el transport de suro i demés productes amb sortida cap a girona va tenir una pujda perllongada fins el 1912, a partir de llavors va haver-hi alts-i-baixos fins l'entrada en funcionament del branc cap el port el 1924. Des de llavors repunta el tràfic de mercaderies degut a que s'obrien nous horitzons en el transport de mercaderies des del port cap a Girona. L'any 1929 arriba al màxim històric de 42.828 tones transportades, a principis de la dècada dels anys 30 el transport de mercaderies decreix, tenint la guerra com parada obligada, però acavada la guerra agafa potència el transport amb vagons afegits als trens de passatgers (gran velocitat), sent a partir dels anys 50 quan comença el declivi total de l'activitat i cada any es produeix menys transport de mercaderies, el declivi es menys perllongat que el transport de passatgers, però inexorable.
|