La sèrie O estava composada per 4 vagons (O-301 a 304) de dos eixos i vores mitjanes (0,60 m.), fabricats a Alemanya per M.A.G. el 1891, i que es diferenciaven de la sèrie N només perquè les vores laterales eren de la meitat d'altura.
Van ser construïts amb xassís de ferro, caixa de fusta amb muntants de ferro, tenien a cada costat un portó de càrrega central de dues fulles.
En un dels testers havia un fre de galga, amb contrapes per l'estacionament del vehicle.
ES'utilitzaven pel transport de mercaderia menuda, com carbó, espat-flúor, sal, ciment I material d'obra, espart, suro i fusta (com els vagons de vores altes), però a més carregaven planxes de suro i bocois de vi.
Tota la sèrie va circular fins el 1969 i va ser desballestada el 1970.
Foto pertanyent al Fons de l'Arxiu Municipal de Sant Feliu de Guíxols
|
Ample de via |
750 mm. |
Altura dels topalls sobre el carril |
640 mm. |
Rodatge del vagó |
2 ejes |
Diàmetre de les rodes |
600 mm. |
Distància entre eixos |
2.000 mm. |
Tara |
2.000 Kg. |
Càrrega màxima |
6.000 Kg. |
Longitud total entre topalls |
4.910 mm. |
Longitud del xassís |
4.000 mm. |
Longitud de la caixa |
4.000 mm. |
Amplada de la caixa |
1.800 mm. |
Altura màxima del vagó |
1.350 mm. |
Fotos de vagons del tipus O
|
Vagó O
Vista lateral del vagó O-304, segurament a Girona. Aquest vagó pertany al lot que va ser lliurat per M.A.G. el 1891.
Pel que es veu, aquest vagó estaria a l'última etapa dels anys 60, ja que es nota el deplorable estat del vehicle.
Foto pertanyent al fons de l'ASAFEGI.
|
|
Vagó O
Vista lateral del vagó O-303 als molls de càrrega de la Estació de Sant Feliu de Guíxols.
Com est pot veure, el sistema de fré d'estacionament era quelcom diferent al dels vagons més alts (amb zapatas pel costat interior del vehicle).
Foto realitzada el 14 d'abril de 1965 per Jean Louis Rochaix
|