Composada per 16 vagons tancats de dos eixos M-121 a M-136. Van ser fabricats a Alemanya per M.A.G. entre 1891 (8), 1893 (5) i 1905 (3). Portaven dues finestres de guillotina i una porta corredissa a cada costat. S'utilitzaven per al trasllat de paquets, animals i productes peribles, especialment lleteres que es recollien pel camí a primera hora del matí. Foto pertanyent al fons de l'Arxiu Municipal de Sant Feliu de Guíxols |
|
Amb una altura de testeros de 1,30 metres, les 8 unitats de la sèrie N, aquests vagons de dos eixos serien utilitzats per al transport de carbó, espato-fluor, sal, ciment i material d'obra, a part d'espart, fusta i suro. Van Ser construïts a Alemanya per M.A.G. en 1891 (4) i 1905 (4). Aquests vagons van arribar fins a la clausura de la línia i van tenir el seu final en 1970 per desballestado. Foto pertanyent al fons de l'Arxiu Municipal de Sant Feliu de Guíxols |
|
Vagó de vores mitjanes sèrie O La sèrie O està composta per 4 vagons de dos eixos i vores mitges 301 a 304. L'altura de les seves testeros era de 0,60 metres. Van Ser fabricats a Alemanya per M.A.G. Aquesta sèrie, a part de ser utilitzada per als mateixos materials que el vagó de sèrie N, també van ser utilitzats per al transport de planxa de suro i barriques de vi. Foto pertanyent al fons d'ASAFEGI |
|
Els vagons de la sèrie P eren de dos eixos, amb vores baixes de 20 cms. era la més nombrosa, composta de 41 vagons. Els 28 primers van ser fabricats per M.A.G. a Alemanya entre 1891 (12), 1893 (6) i 1905 (8), altres deu van ser fabricats a Barcelona per M.F.C. en 1920 i els tres restants per Construccions metàl·liques del Llobregat de Sallent. Eren els més versàtils per tenir les vores abatibles. Foto pertanyent al fons d'ASAFEGI |
|
Els vagons de la sèrie R, eren 4 vagons plataforma de dos eixos fabricats a Alemanya per M.A.G. en 1891. La seva principal utilització va ser el transport de troncs i peces de gran longitud (acoblant 2 o més vagons), es van utilitzar per al transport de tot tipus de mercaderies, com suro en planxa, sac o caixa, gàbies d'aus i fins i tot cotxes i carros. Foto pertanyent al fons d'ASAFEGI |
|
|
Els últims vagons en comprar-se van anar 17 de boges i vores altes, fabricats per la Societat Espanyola de Construcció Naval de Bilbao el 1925. Eren uns vagons construïts amb xassís metàl·lic, caixa de fusta i muntants metàl·lics que tenien dos portons de dues fulles en cada costat per a facilitar la càrrega i descàrrega de mercaderies. Cinc vagons de la sèrie van ser reconstruïts com vagons plataforma. Foto pertanyent al fons de l'Arxiu Municipal de Sant Feliu de Guíxols |
|
Vagó grua Un petit vagó de dos eixos fabricat a Alemanya per M.A.G. en 1891 va ser fabricat com grua per a servei auxiliar del tren. Podia aixecar unes 3 T. i el contrapès que duia era una espècie de vagoneta que es desplaçava per un carril solidari a la grua. Per a evitar que el vagó bolqués, duia unes pinces que s'ajustaven als carrils. Foto pertanyent al fons d'ASAFEGI |