L'estació del Port de Sant Feliu estava al final del branc que portava des de la línia general (km. 38,710), a poc trajecte de la estació de Sant Feliu, fins el port, que es troba en la part baixa del poble.
Encara que es va sol·licitar la concessió d'un branc que arrivés al port en 1915, el projecte no fou aprovat fins 3 anys més desprès i dos anys més tard es van acabar els magatzems del port (tinglados). Solsament desprès de vèncer l'últim escull, un recurs contenciós-administratiu contra el traçat, es va poder inaugurar el 1924.
Plànol pertanyent al fons de l'Arxiu Municipal de Sant Feliu de Guíxols
Port de Sant Feliu de Guíxols en l'actualitat
La via entrava al port paralel·la a l'acantilat. Des del topall s'iniciaven vèries vies mortes que es posaven paralel·les als molls Nort i Est. Encara que ja fa temps que van desaparèixer les vies, queden molts vestigis de les antigues instal·lacions. Segueixen algunes edificacions, inclús una antiga bàscula, I el més significatiu es que l'antic traçat al port no ha desaparegut, quedant com a camí veïnal fins el carrer d'Àlvarez per on passava el tren entre fàbriques i magatzems.
|
|
|
|
|
L'antic magatzem d'obres públiques és el que encara queda en peus dels edificis antics, i ara l'anomenen Tinglado. La bàscula continua al seu lloc.
Ha canviat un xic, però l'aspecte del Tinglado recorda a l'original. Té el sostre en mal estat, i al seu interior conté una col·lecció molt heterogènia de locomotores i cotxes.
Mentre la locomotora 1 està gairebé ben conservada degut a una antiga restauració, la 4 i la diesel estan en mal estat, igual que els cotxes.
|
|
|
|
les set fotos d'aquest grup pertanyen a Jose Maria Galindo.
|
|