Capital de la companyia
El fet que les accions fossin de baix cost (100 pessetes) venia donat per la idiosincràsia del ferrocarril, ja que es va posar la premisa que el capital de la companyia estigués sempre en poder dels habitants de Sant Feliu de Guíxols. Com que el cost dels treballs de construcció va ser superior al previst es van haver de fer noves emissions d'obligacions durant els anys següents, quedant de la següent manera:
Any |
Sèrie |
Qantitat |
Tipus |
Import ptes. |
Imp. emissió |
Interès |
Amortització |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1890 |
A-B-C* |
15.361 |
accions |
100 |
1.536.100 |
-- |
-- |
1891 |
1ª |
2.000 |
obligacions |
500 |
1.000.000 |
6 % |
60 anys |
1893 |
2ª |
1.000 |
obligacions |
500 |
1.000.000 |
6 % |
60 anys |
1894 |
AA (1) |
3.000 |
obligacions |
500 |
1.500.000 |
5 % |
60 anys |
1903 |
BB (2) |
3.000 |
obligacions |
500 |
1.500.000 |
4 % |
64 anys |
1925 |
C (3) |
1.500 |
obligacions |
500 |
750.000 |
6 % |
60 anys |
* en títuls de 25 accions (sèrie A), 5 accions (sèrie B) i 1 acció (sèrie C) |
L'alt interès ofert en les primeres emissions d'obligacions es va tornar una forta càrrega financera, així que en anys posteriors es va procedir al canvi d'aquelles per una nova emissió al 5%, constituint la sèrie AA. A la junta general d'accionistes del 1903 es va recordar de nou abaixar l'interès al 4% i es va realitzar el canvi a la sèrie BB. L'última ampliació de capital es va realitzar amb l'última compra de material cap als anys 20, efectuant una nova emissió d'obligacions de la sèrie C el 1924. La crisi mundial del 1929 va determinar que la situació econòmica de la companyia fos empitjorant i es va suspendre l'amortització i el pagament d'interessos. Aquest problema es va resoldre després de la guerra civil i el 1942 es van regularitzar les càrregues financeres per sentència del jutjat de la Bisbal l'11 d'octubre del 1943. De totes maneres, no va ser fins al 1956 que, mitjançant la venda de les locomotores 11 i 12 es van amortitzar totes les obligacions de 1925.
Dividends repartits als accionistes
Any |
import per acció Ptes. |
Any |
import per acció Ptes. |
Any |
import per acció Ptes. |
Any |
import per acció Ptes. |
|||
1892 |
1 |
1909 |
1,50 |
1917 |
-- |
1925 |
3 |
|||
1893-1902 |
-- |
1910 |
3 |
1918 |
3,50 |
1926 |
2 |
|||
1903 |
1,50 |
1911 |
4 |
1919 |
5 |
1927 |
3 |
|||
1904 |
2,50 |
1912 |
4 |
1920 |
4 |
1928 |
-- |
|||
1905 |
2,50 |
1913 |
2,50 |
1921 |
4 |
1929 |
2 |
|||
1906 |
3 |
1914 |
-- |
1922 |
5 |
1930-63 |
-- |
|||
1907 |
3 |
1915 |
1 |
1923 |
5 |
|
|
|||
1908 |
2 |
1916 |
|
1924 |
5 |
|
|
Subvencions oficials
Any |
import |
Any |
import |
Any |
import |
Any |
import |
|||
1892 |
5.000 |
1907 |
12.348,56 |
1920-21 |
156.720,90 |
1954 |
643.660,86 |
|||
1893 |
5.000 |
1908 |
15.466,54 |
1922 |
82.091,90 |
1955 |
1.010.333,55 |
|||
1894 |
5.000 |
1909 |
15.466,54 |
1923 |
3.999,96 97.017,70 |
1956 |
1.220.727,51 |
|||
1895 |
5.000 |
1910 |
15.466,54 |
1924 |
6000,04 38.245,95 |
1957 |
1.095.788,59 |
|||
1896 |
5.000 |
1911 |
15.466,54 |
1925-28 |
sense subv. |
1958 |
1.259.973,35 |
|||
1897 |
5.000 |
1912 |
15.466,54 |
1929 |
5.464,58 |
1959 |
1.205.200,19 |
|||
1898 |
5.000 |
1913 |
15.466,54 |
1930-49 |
sense subv. |
1960 |
1.212.372,06 |
|||
1899 |
5.000 |
1914 |
15.466,54 |
1950 |
526.018,94 |
1961 |
1.808.739,96 |
|||
1900 |
5.000 |
1915 |
15.468,54 |
1951 |
503.931,20 |
1962 |
2.155.502,22 |
|||
1901 |
5.000 |
1916 |
15.466,54 |
1952 |
840.945,58 |
1963 |
1.701.719,34 |
|||
1902-06 |
sense subv. |
1917-19 |
sense subv. |
1953 |
488.593,91 |
|
|
|||
* Subvenció de l'Ajuntament de Sant Feliu de Guíxols * Subvenció de la Diputació de Girona. *Subvenció per aniticipat de l'Estat per la millora dels habers de personal (R.O. 23/03/20) |
Resultats de l'explotació
Any |
Ingressos passatgers |
Ingresos mercaderies |
Altres conceptes |
Total |
Gastos totals |
Coeficient d'explotació % |
|
P.V. |
G.V. |
||||||
1892 |
118.797,45 |
30.952,56 |
-- |
-- |
149.750,01 |
95.777,90 |
63,95 |
1893 |
75.263,02 |
54.663,09 |
7.830,60 |
11.703,64 |
249.463,02 |
159.185,60 |
61,90 |
1894 |
174.347,80 |
61.126,10 |
9.537,60 |
-- |
245.011,50 |
151.670,07 |
61,90 |
1895 |
160.597,85 |
65.513,65 |
10.439,55 |
1.598,56 |
238.149,61 |
150.483,63 |
63,19 |
1896 |
157.660,80 |
67.387,30 |
12.112,40 |
1.342,00 |
270.109,78 |
182.604,86 |
63,25 |
1897 |
179.938,60 |
76.604,35 |
13.301,90 |
364,93 |
270.109,78 |
182.604,86 |
67,60 |
1898 |
173.956,69 |
94.587,36 |
12.562,15 |
-- |
281.106,20 |
193.186,47 |
68,72 |
1899 |
184.411,45 |
113.939,48 |
12.101,29 |
1.456,63 |
311.908,85 |
206.555,05 |
66,22 |
1900 |
179.024,01 |
99.492,99 |
11.798,75 |
1.616,18 |
291.931,93 |
202.017,41 |
69,20 |
1901 |
173.714,37 |
99.356,62 |
9.935,14 |
1.051,38 |
284.057,51 |
195.102,72 |
68,68 |
1902 |
187.681,27 |
106.740,80 |
9.851,72 |
3.694,39 |
307.968,18 |
204.373,47 |
66,36 |
1903 |
192.297,61 |
134.164,12 |
11.340,64 |
8.927,43 |
346.729,80 |
221.656,39 |
63,93 |
1904 |
195.007,26 |
136.171,96 |
11.580,03 |
7.229,96 |
349.989,21 |
216.642,44 |
61,90 |
1905 |
189.249,97 |
131.695,58 |
10.912,78 |
6.561,72 |
338.420,05 |
213.070,68 |
62,96 |
1906 |
191.499,21 |
158.348,69 |
10.550,92 |
4.916,28 |
365.315,10 |
224.969,96 |
61,58 |
1907 |
195.998,97 |
144.608,19 |
13.151,01 |
4.736,72 |
358.494,89 |
222.887,82 |
62,17 |
1908 |
190.810,91 |
147.637,79 |
12.385,54 |
3.296,75 |
354.130,99 |
228.878,21 |
64,63 |
1909 |
173.147,80 |
149.575,89 |
10.300,25 |
3.149,91 |
336.173,85 |
223.709,70 |
66,55 |
1910 |
187.449,02 |
153.835,10 |
19.915,15 |
3.764,86 |
364.964,13 |
224.144,15 |
61,42 |
1911 |
193.986,45 |
190.785,97 |
18.612,16 |
6.268,30 |
409.652,88 |
184.479,04 |
45,03 |
1912 |
200.056,33 |
174.507,90 |
15.075,34 |
7.049,23 |
389.639,57 |
242.631,10 |
62,27 |
1913 |
203.194,39 |
134.254,43 |
15.882,15 |
5.294,12 |
358.625,09 |
237.025,91 |
66,09 |
1914 |
169.580,98 |
111.885,79 |
15.714,07 |
3.645,02 |
300.825,86 |
218.276,77 |
72,56 |
1915 |
166.402,59 |
126.554,61 |
17.755,27 |
2.768,44 |
313.480,91 |
218.872,45 |
69,82 |
1916 |
173.819,65 |
174.854,39 |
20.409,76 |
2.534,52 |
371.618,32 |
264.144,91 |
71,08 |
1917 |
172.663,48 |
171.579,91 |
23.593,83 |
2.624,10 |
370.461,32 |
291.013,98 |
78,55 |
1918 |
213.972,78 |
236.414,85 |
29.849,58 |
2.717,52 |
482.954,73 |
350.952,14 |
72,67 |
1919 |
272.860,93 |
273.416,98 |
37.114,43 |
3.534,77 |
586.927,11 |
404.833,85 |
68,98 |
1920 |
321.790,08 |
264.664,97 |
52.365,45 |
5.732,84 |
644.553,34 |
447.699,00 |
69,46 |
1921 |
338.759,05 |
219.888,60 |
57.950,39 |
1.223,89 |
617.821,93 |
437.005,45 |
70,73 |
1922 |
343.603,02 |
224.885,42 |
50.113,91 |
2.565,00 |
621.167,35 |
382.754,93 |
61,62 |
1923 |
355.363,04 |
227.978,12 |
46.200,79 |
6.196,03 |
635.737,98 |
391.648,52 |
61,61 |
1924 |
353.292,30 |
283.835,62 |
53.630,53 |
830,85 |
691.589,30 |
500.671,18 |
72,39 |
1925 |
364.437,27 |
328.791,40 |
48.789,21 |
1.797,40 |
743.815,28 |
540.680,69 |
72,69 |
1926 |
372.248,59 |
339.744,96 |
54.181,56 |
1.089,64 |
767.264,75 |
516.547,84 |
67,32 |
1927 |
333.222,40 |
362.346,98 |
41.377,78 |
718,52 |
737.665,68 |
548.855,09 |
74,40 |
1928 |
303.144,88 |
312.704,34 |
37.944,22 |
889,10 |
654.682,54 |
541.899,26 |
82,79 |
1929 |
318.620,59 |
331.353,54 |
35.206,47 |
2.389,91 |
687.570,51 |
532.290,38 |
77,42 |
1930 |
306.047,78 |
301.151,04 |
29.612,07 |
1.987,30 |
638.798,19 |
507.286,89 |
79,41 |
1931 |
271.591,10 |
250.699,25 |
23.379,95 |
2.677,62 |
548.047,92 |
526.830,48 |
96,13 |
1932 |
256.825,11 |
213.851,47 |
20.475,97 |
912,33 |
492.064,88 |
462.723,82 |
94,04 |
1933 |
271.482,78 |
211.945,55 |
19.395,97 |
1.232,15 |
504.056,45 |
450.142,73 |
89,30 |
1934 |
263.625,75 |
208.892,42 |
21.127,14 |
827,05 |
494.472,36 |
481.428,54 |
97,36 |
1935 |
258.319,86 |
214.920,08 |
21.410,81 |
801,35 |
495.452,10 |
484.171,16 |
97,72 |
1936-38 |
-- |
-- |
-- |
-- |
-- |
-- |
-- |
1939 |
354.774,58 |
127.440,99 |
24.394,10 |
8.933,06 |
515.553,26 |
427.988,50 |
83,02 |
1940 |
358.501,12 |
213.616,61 |
47.898,39 |
97.451,92 |
717.468,06 |
651.764,04 |
90,84 |
1941 |
401.663,13 |
230.820,02 |
72.729,19 |
234.262,79 |
939.478,13 |
827.251,32 |
88,05 |
1942 |
722.420,51 |
379.731,72 |
187.706,74 |
53.543,20 |
1.343.402,17 |
1.192.038,91 |
88,73 |
1943 |
691.455,70 |
490.678,56 |
156.783,71 |
57.532,08 |
1.396.449,65 |
1.312.601,45 |
94,00 |
1944 |
672.992,91 |
534.519,49 |
142.754,94 |
75.677,41 |
1.425.944,75 |
1.366.406,90 |
95,82 |
1945 |
779.047,34 |
568.313,97 |
131.001,14 |
11.750,47 |
1.490.112,92 |
1.425.129,64 |
95,64 |
1946 |
954.383,24 |
637.943,73 |
107.628,18 |
35.415,95 |
1.735.375,10 |
1.663.553,07 |
95,86 |
1947 |
1.191.411,12 |
620.762,60 |
97.230,80 |
19.159,07 |
1.928.563,59 |
1.971.216,65 |
102,21 |
1948 |
1.198.710,81 |
561.563,37 |
104.269,22 |
9.538,10 |
1.874.081,58 |
1.991.604,07 |
106,27 |
1949 |
1.180.797,72 |
507.464,73 |
92.425,77 |
11.762,25 |
1.792.453,47 |
2.067.212.37 |
115,33 |
1950 |
1.343.261,91 |
589.802,91 |
123.872,27 |
47.183,82 |
2.104.120,95 |
2.731.735,22 |
129,83 |
1951 |
1.357.600,27 |
661.012,82 |
65.510,74 |
2.084.123,83 |
2.841.039,83 |
119,04 |
|
1952 |
1.424.694,42 |
621.394,41 |
59.092,84 |
2.105.181,67 |
3.086.820,33 |
146,63 |
|
1953 |
1.356.309,76 |
505.528,27 |
82.637,89 |
1.944.475,92 |
2.977.292,64 |
153,12 |
|
1954 |
1.613.640,11 |
529.697,06 |
445.448,23 |
2.588.785,40 |
3.714.465,98 |
143,48 |
|
1955 |
1.571.573,65 |
514.494,56 |
518.252,80 |
2.604.321,01 |
3.984.170,62 |
152,98 |
|
1956 |
1.517.437,54 |
480.744,57 |
552.743,81 |
2.550.925,92 |
4.393.363,06 |
172,23 |
|
1957 |
1.751.820,96 |
601.284,43 |
655.171,78 |
3.008.277,17 |
5.941.781,99 |
197,51 |
|
1958 |
1.838.371,00 |
549.301,84 |
781.732,08 |
3.169.404,92 |
5.845.617,60 |
184,44 |
|
1959 |
1.873.019,70 |
621.252,48 |
682.578,93 |
3.176.851,01 |
5.858.374,23 |
184,41 |
|
1960 |
2.095.564,27 |
792.746,33 |
765.386,71 |
3.653.697,31 |
6.570.234,82 |
179,82 |
|
1961 |
2.302.924,88 |
502.856,47 |
975.541,35 |
3.781.322,70 |
6.465.932,83 |
171,00 |
|
1962 |
2.350.117,75 |
474.153,92 |
1.113.771,32 |
3.938.042,99 |
7.049.415,58 |
179,01 |
|
1963 |
2.165.999,30 |
434.338,63 |
1.053.852,42 |
3.654.190,35 |
8.366.693,76 |
228,96 |
|
1964 |
1.753.479,10 |
143.916 |
161.930 |
792.849,56 |
2.993.821,66 |
8.505.577,61 |
284,10 |
1965 |
1.293.931,00 |
258.079 |
199.414 |
1.316.301 |
2.916.078 |
8.339.856 |
286,00 |
1966 |
944.134,00 |
60.662 |
131.785 |
1.577.651 |
2.714.232 |
8.309.637 |
306,15 |
1967 |
732.303,00 |
39.900 |
117.182 |
1.844.059 |
2.733.444 |
8.411.247 |
307,72 |
1968 |
372.643,00 |
12.504 |
86.722 |
2.078.777 |
2.550.646 |
8.675.829 |
340,14 |
1969 |
72.271 |
-- |
16.681 |
1.465.044 |
1.553.996 |
2.811.743 |
180,94 |
La total falta de rendibilitat, el déficit progressiu generat i la suspensió de subvencions estatals va obligar a la Companyia a abandonar l'explotació, que va passart a l'Estat mitjançant la E.F.E., posteriorment F.E.V.E. a partir de l'octubre de 1963. En un primer moment es va intentar la modernització de la línia.